777 116 700

FUß Trac 1600

FußTrac 1600 odpovídá nejnáročnějším požadavkům pro nasazení v komunální, silniční, průmyslové a zemědělské oblasti s nejvyššími nároky.

Víceúčelový nosič traktor FußTrac 1600 je určen pro různorodé nasazení v komunální sféře (obcích, městech technických službách) , v silniční sféře ( údržby silnic a dálnic, výstavby silnic a dálnic) v zemědělské sféře (doprava, speciální zemědělské stroje atd.) a také v průmyslových areálech. Je speciálně vyvinutý a vyráběný společností Fuß Spezialfahrzeugbyu GmbH v Německu a německá preciznost je znát. Vynikající vlastnosti stroje jsou založeny na od základu promyšlené konstrukci. Celková hmotnost stroje je až 13 t, celková šířka 2100 mm, řízení všech kol, 4 možnosti agregace nástaveb s předním i zadním vývodovým hřídelem, přední i zadní tříbodový závěs, přední upínací deska, montážní prostor nad zadní nápravou a mnohem více, činí z vozidla ideální  a prověřený stroj a to i za nejtěžších pracovních podmínek. Přes rozmanité možnosti využití umožňuje FussTrac 1600 snadné a rychlé výměny nástaveb a přizpůsobení se pracovním úkolům.

Katalogové číslo: 9ab13eda558a

Na objednávku

Další informace

Výrobce

FUSS

Fuß –  letní využití

Pro letní využití lze FussTrac 1600 využít takřka neomezeným počtem pracovních nástaveb využitelných jak v komunální a silniční, tak i v zemědělské sféře. Dnešní komunální a silniční hospodářství vyžaduje vysokou produktivitu, snížené náklady na provoz a také bezpečnost práce. FussTrac je možné agregovat s čelním nebo zadním příkopovým ramenem. Možností je také čelní tandemová agregace, tedy podsvodidlová sekačka a příkopové rameno. V případě tandemového sečení je pak nespornou výhodou výhled z kabiny vpřed díky velmi kompaktnímu přednímu převisu a také výhled do všech stran a hlavně velmi jednoduché a intuitivní ovládání. Současným požadavkům vyhovuje také příkopové rameno agregované za kabinou s možností sběru (vysávání) posečeného materiálu do přívěsu. Dalšími pracovními agregacemi mohou být čelní nakladač, prostorná korba, odstraňovače plevelů, cisterna pro zalévání například i s kombinací vysokotlaké mycí lišty pro mytí vozovek, zametací kartáč a mnoho dalších pracovních nástaveb. To vše umocňuje flexibilita řízení obou náprav, kdy i ve stísněných prostorech městských aglomerací je FussTrac obratným pomocníkem. Díky svým rozměrům je také vhodným partnerem pro silnice nižších tříd, tak i díky své výkonnosti pro práce na silnicích vyšších tříd. FussTrac 1600 nezná překážku.

Fuß – zimní využití

Zimní využití je doménou vozidla. Přeci jen zima občas nezná slitování a fungující infrastruktura je stěžejní a ekonomicky potřebná. Proto je FussTrac 1600 připraven pomáhat při odstraňování a zmírnění zimních nejen kalamitních podmínek. K dispozici agregace jsou sypače vozovek agregovatelné v zadním 3-bodovém závěsu, které mohou být i samonakládací, nebo na montážním prostoru za kabinou řidiče, kdy vynikající únosnost náprav umožňuje dostatečnou velikost zásobníku posypového materiálu pro nasazení v okruhu zimní údržby. Sypače mohou být určeny pro běžný posyp solí či inertním materiálem, mohou být vybaveny zkrápěním solankou a také se může agregovat sypač plně využívající tekutý posyp. FussTrac 1600 se nezalekne ani sněhových bariér. Lze agregovat čelní sněhové frézy, metače sněhu a čelní sněhové pluhy ať již variabilní šípové nebo segmentové. A toto vše podtrhuje pohon všech kol 4×4 s vynikající trakcí, vynikající nosnost a robustnost obou náprav, ale také skutečně výtečné a intuitivní řízení obou náprav. Práce s našim FussTrac 1600 je uměním a zábavou.

MOTOR  – vodou chlazený 4-válcový motor, Turbo, s chlazenou externí recirkulací výfukových plynů. Motor a dodatečná úprava výfukových plynů mají optimální účinnost na celý systém vozidla, čímž zajišťují minimální náklady na pohonné hmoty a celkové nízké náklady na provoz. Vysoce výkonný vstřikovací systém Common Rail a elektronické ovládání motoru s inteligentní řídící jednotkou zajišťují maximální výkon  motoru s nízkou spotřebou paliva. Motor poskytuje výkon 156 k a maximální točivý moment 610 Nm již při 1600 ot./min.Motor splňuje normy Stage IV a US Tier 4 s DVERT, selektivní katalytickou redukci a filtr pevných částic. Použitím filtru pevných částic motor splňuje již i emisní normy EU Stage V.

PŘEVODOVKA bezestupňové pohodlí. Nesporným pomocníkem našeho vozidla FussTrqac 1600 je převodovka. Jedná se o bezestupňovou plynulou převodovku vlastního vývoje společnosti Fuss. Inovativní konstrukce převodovky zaručuje snadné a přesné manévrování, snadnou změnu směr a tím i mnohonásobně vyšší pracovní rychlost za optimálních pracovních podmínek. Převodovka zajišťuje nejen významné snížení spotřeby paliva, ale umožňuje také velmi plynulý rozjezd za nepříznivého počasí. Důvod? Trvalá přilnavost všech kol a výrazně vyšší brzdný účinek plynoucí ze samotné plynulosti převodovky zlepšují jízdní vlastnosti stroje FussTrac 1600 a přispívají bezpečnosti jízdy. To umožňuje řidiči se s velkou pozorností věnovat samotné práci s pracovním nástavbami. Dalším velkým plusem je možnost využití hydrodynamického retardéru, který prostřednictvím inovativního ovládání ventilu, plynule reguluje čerpadlo a tím plynule zpomaluje při snížení tlaku na plynový pedál a brzdí motorem.

NÁPRAVY – na traktoru FussTrac jsou použity pouze a výhradně nápravy používané u těžkých stavebních strojů vyráběné firmou Carraro. Nápravy Carraro typ 26.25 jsou určeny pro střídavá zatížení a jedná se o nápravy s větším průměrem oproti běžným typům náprav a zároveň tento typ náprav umožňuje zjednodušenou, avšak robustnější konstrukci. Vnitřní kotoučové brzdy v olejové lázni poskytují vynikající brzdný účinek s krátkou brzdnou dráhou a jsou stále extrémně odolné vůči korozi a nečistotám. Odpružená přední náprav a s ovládáním výšky má stejně jako pevná náprava 100% uzávěrku diferenciálu. Přední náprava tak zjišťuje nižší opotřebení pneumatik a zároveň maximální stabilitu a trakci při práci na sněhu a ledu. Vzhledem k dimenzovaný nápravám je možná agregace různých typů pracovních adaptérů až po ty nejtěžší.

ODPRUŽENÍ – Hydropneumatický systém odpružení přední nápravy s automatickou regulací výšky +/- mm zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti a pohodlí při jízdě. Také umožňuje individuální nastavení přední nápravy. Vynikající jízdní stability bylo docíleno úhlem náklonu 8°. Kromě toho přední náprava nabízí i možnost aretace včetně blokace jedné strany nápravy například pro práci s příkopovým ramenem nebo čelním nakladačem.

RÁM Několik montážních bodu pro agregace pracovních nástaveb umožňuje neskutečnou flexibilitu vozidla – víceúčelového nosiče nástaveb – traktoru FussTrac 1600. Agregace pracovních nástaveb je možná čelní a to  na čelní upínací desku kat. DIN 3, tak i na čelní 3-bodový závěs kat. II.Pro čelní agregaci může být k dispozici také čelní vývodový hřídel s centrálním uložením i do upínací desky, případně je možné jej vybavit i převodovkou s vyosením. Druhým montážním prostorem je pak zadní část vozidla se zadním 3-bodovým závěsem kat. II, a zadním vývodovým hřídelem. Nelze opomenout i montážní prostor nad zadní nápravou  za kabinou, který umožňuje agregaci korby, nebo například nástavby sypače vozovek, který díky vysoké únosnosti náprav může být i dostatečně  dimenzován pro práci v okruhu zimní údržby komunikací. Toto vše podtrhuje dostatečně dimenzovaný hydraulický systém, který je schopen pohánět i pracovní nástavby s nejvyšší energetickou náročností a hydraulické vývody lze najít jak vpředu, tak i vzadu. Toto vše podtrhuje také rámová konstrukce celého vozidla.

ŘÍZENÍ – extrémně obratný nejen na cestě. Systém řízení všech kol AWS umožňuje natáčení kol obou náprav v úhlu přes 50º. Tím je možné využívat zatáčení obou náprav jak při boční jízdě tzv. krabím chodem, tak i při potřebě snížení poloměru otáčení. Vzhledem k právním předpisům de zvýšení bezpečnosti provozu dochází při rychlosti nad 20 km/h k blokaci řízení obou náprav a opětovně při rychlosti pod 10 km/h k aktivaci řízení obou náprav a to samozřejmě automaticky. Kromě toho je řízení volně programovatelné.

KABINA – Plně zasklená kabina je chráněna proti prachu a hluku a zajišťuje špičkovou viditelnost 360º panoramatického výhledu. Nabízí nastavitelný volant, pneumaticky odpružené sedadlo řidiče. Vynikající ergonomie obou nad poměry dimenzovaných velkých sedadel jak řidiče, tak spolujezdce nabízí maximální komfort po celou dobu práce. V kombinaci s intuitivním rozmístěním ovládacích prvků a také umístěním klimatizace poskytuje vynikající podmínky pro obsluhu. Možností výbavy kabiny je také vyhřívané čelní i zadní sklo a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. U stropu umístěný barevný LCD displej nabízí naprosto jednoduché ovládání celého vozidla a přesnou a jednoduchou kontrolu nastavení a případných závad. A jak již bylo řečeno naprostou devizou kabiny je její prostor a tím i plnohodnotné sedadlo spolujezdce.

MOTORDeutz TCD 4.1L4 - Emisní norma 4i
4-válec, vodou chlazený
objem 4038 cm ³
výkon 115 kW/156 k
max. točiný moment 610 Nm při 1600 ot./min
HYDRAULIKAsystém Load Sensing
4 dvojčinné okruhy
pracovní průtok 100 l/min
pracovní tlak 200 bar
každý okruh prioritní
olejová nádrž 100 l
barevný displej pro nastavení všech hydraulických funkcí
BRZDYkotoučové v olejové lázni
hydraulicky ovládané
PŘEVODOVKAV-tronic CVT (plynulá, bezestupňová)
elektronicky ovládaná
max.rychlost 50 km/h
tempomat
dělič převodovky pro pohon čerpadel a vývodového hřídele
HMOTNOSTIcelková hmotnost 12.000 kg
zatížení přední nápravy 6.500 kg
zatíženní zadní nápravy 6.500 kg
pohotovostní hmotnost od 5.600 kg
pohotovostní hmotnost na přední nápravě od 3.000 kg
pohotovostní hmotnost na zadní nápravě od 2.600 kg
Při využití zátěžových pneu je celková hmotnost až 13.000 kg, což umožňuje zatížení zadní nápravy až 7.000 kg

Potřebujete poradit?

+420 777 116 700

info@komatec.cz

MÁTE ZÁJEM O TENTO PRODUKT?

Neváhejte nás kontaktovat. Brzy se Vám ozveme s kalkulací.



    Mohlo by se Vám líbit…